logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۵
[ شناسه خبر : ۴۶۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

1800 هکتار از اراضی شهرستان طارم در استان زنجان به زیر کشت سیر رفت/ زنجان از نظر سطح و تولید دومین استان تولید کننده سیر در کشور است

-1800-هکتار-از-اراضی-شهرستان-طارم-در-استان-زنجان-به-زیر-کشت-سیر-رفت-زنجان-از-نظر-سطح-و-تولید-دومین-استان-تولید-کننده-سیر-در-کشور-است-

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: امسال بالغ بر یک هزار و 800 هکتار از اراضی زراعی استان زنجان در شهرستان طارم به زیر کشت محصول سیر رفته است.

به گزارش موج رسا; حسین عامری امروز جمع خبرنگاران با اشاره به پیش بینی برداشت 70 هزار تن سیر تر طی سال زراعی 97 -96 در استان زنجان اظهار کرد: کشاورزان طارمی همه ساله از اواخر شهریور ماه تا اواخر مهر ماه اقدام به کاشت سیر در اراضی زراعی خود کرده و از اوایل اردیبهشت ماه تا اواخر خرداد ماه نیز اقدام به برداشت و عرضه آن در بازار می کنند.  

وی «سیر صورتی» را عمده رقم مورد کشت در شهرستان طارم برشمرد و عنوان کرد: زود رسی، ماده خشک بالا و همچنین خاصیت انبار مانی بالا از مزایا و خصوصیات مثبت رقم سیر صورتی به شمار می‌رود.  

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان سیر را از جمله محصولات مهم زراعی استان زنجان برشمرد و با اشاره به جایگاه این استان در زمینه تولید سیر خاطرنشان کرد: زنجان از نظر سطح و تولید دومین استان تولید کننده محصول سیر در سطح کشور به شمار می رود.  

وی بیان کرد: سال زراعی 97 -96 برای نخستین بار در استان زنجان برای کاشت، داشت و برداشت محصول سیر تسهیلات سرمایه در گردش اعطا می شود.  

عامری تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی طی سال زراعی جاری برای تمام هزار و 800 هکتار سیر کشت شده در استان زنجان در مجموع مبلغ 18 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت می کند.  

وی با بیان اینکه استان زنجان از نظر سطح و تولید دومین استان تولید کننده محصول سیر در سطح کشور به شمار می رود، عنوان کرد: سیر تولیدی در شهرستان طارم این استان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و زبانزد خاص و عام است.

//ع

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر